Jak zwrócić towar w sklepie? Czy można oddać zakupiony produkt?

Podczas zakupów narażeni jesteśmy na wiele niespodzianek fundowanych nam przez nieuczciwych sprzedawców. Jak uniknąć pułapek prawnych podczas zakupów? Jakie prawa mamy jako konsumenci? Podamy kilka przykładów jak radzić sobie w takich sytuacjach.

Porady prawne na temat zakupów.

Przykład:

Załóżmy, że podczas pokazu organizowanego przez jedną z firm klientka kupiła zestaw garnków. Po powrocie do domu sprawdziła w jednym że sklepów internetowych, że ten sam zestaw garnków można kupić za znacznie niższą cenę. W tej sytuacji klientka może zwrócić towar i żądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy. Mało kto wie, że podczas pokazów poza lokalem firmy prezentujący towary musi poinformować klientów o prawie do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 10 dni od jej zawarcia i wręczyć wzór oświadczenia na bazie którego klienci mogą odstąpić od umowy. Jeśli sprzedawca podczas pokazu nie poinformował klientów o takim prawie i nie wyposażył ich we wszystkie wymagane dane, kupujący ma na odstąpienie od umowy nawet 3 miesiące.

Sprzedawca w ciągu 14 dni od daty otrzymania oświadczenia odstąpienia od umowy musi zwrócić pobraną zapłatę. W tej sytuacji transakcja jest unieważniona i traktowana jak niezawarta, a kupujący jest zwolniony od wszelkich zobowiązań. Towar należy odesłać również w terminie 14 dni. Sprzedawca nie ma prawa obciążyć kupującego żadnymi dodatkowymi opłatami.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności