Doba ma dwadzieścia cztery godziny. Jak to się dzieje, że często te sekundy, minuty gdzieś uciekają. Czas przecieka przez palce. Jak zoptymalizować nasz czas, żeby udało się zrealizować wszystkie zaplanowane czynności i mieć jaszcze te kilka chwil w zapasie tylko dla siebie.
Należy rozpocząć od ustalenia priorytetów, rzeczy, które są w danym dniu najważniejsze. Posegregować je w kolejności, od tych które są najbardziej istotne do tych, których zrealizowanie nie jest niezbędne w danym dniu. Tak jasno określone cele ułatwiają organizacje i zmniejszają poziom stresu, ponieważ wiesz dokładniej co należy zrobić. Po drugie porządek sprzyja koncentracji.
Może warto przejrzeć swoje biurko, szuflady, posegregować dokumenty, wyrzucić niepotrzebne rzeczy. Bałagan dekoncentruje, poza tym pomyślcie ile codziennie czasu tracicie na odszukanie potrzebnych materiałów i dokumentów, nie łatwiej byłoby kiedy wszystko będzie na swoim miejscu. Sprzątanie biura nie zajmie ci dużo czasu. A systematycznie wykonywane porządki podniosą komfort twojej pracy. Warto również zastanowić się ile konkretne zadania wymagają czasu, jednak należy również wziąć poprawkę na sytuacje losowe, czasami nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkich wydarzeń. Jeżeli w twoim codziennym grafiku będzie mniej zakłóceń i chaosu, a więcej porządku twoje działania będą zdecydowanie bardziej efektywne. Będzie również mniej stresu. Wynikiem tych wszystkich czynników będzie zdecydowanie większe zadowolenie z wykonywanej pracy. A satysfakcja jest przecież najważniejsza, ponieważ jest takim dodatkowym motorem do działań.