Każdy facet ma czasem ochotę … polakierować, a w zasadzie myśli takie rodzą się już u coraz młodszych chłopaków, w wieku 14 – 18 i do nich też skierowany jest ten poradnik. Zakładam, że nie posiadasz jeszcze samochodu i zabierając się do myślenia o lakierowaniu wizualizujesz sobie raczej rower lub motorower czy też tak popularny ostatnio skuter. Pomogę Ci zatem wybrać tak podstawowe narzędzie jak pistolet lakierniczy.
Czym należy się kierować? Kwestie te można zamknąć w czterech podstawowych pojęciach:
Wygoda – zwróć uwagę czy pistolet jest dostosowany do Twojej dłoni np. leworęczność. Zwróć uwagę na jego wielkość, jeśli będziesz pracować w małym pomieszczeniu dobrze aby Twoje narzędzie nie przeszkadzało Ci w pracy.
Rodzaj – przemyśl wcześniej, co chcesz osiągnąć. Inaczej wybierzesz pistolet jeśli chcesz robić np. tylko zdobienia ramy czy baku, a inaczej jeśli pragniesz polakierować cały pojazd. Przy czym pistolety wybieraj raczej z sektora naprawczego niż profesjonalnego, doprawdy szkoda pieniędzy na zakup czegoś, z czego nie będziesz przecież żył.
Działanie – jeśli dysponujesz małym i słabo wentylowanym pomieszczeniem postaraj się o narzędzie pracy, które może i będzie wymagało większego nakładu czas i sił, ale nie udusi Cię natychmiast po użyciu.
Technika – sprawa długa i skomplikowana, jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z lakierowaniem, uwierz mi kup najtańszy i najprostszy sprzęt (wybierając jedynie między aerografem a pistoletem – patrz „Rodzaj”). Na początek wystarczy, a szansa, że coś zepsujesz jest mniejsza.
Z profesjonalnym sprzętem poczekaj, aż będziesz pewien, że naprawdę go potrzebujesz i będziesz umiał wykorzystać jego możliwości. Jeśli koniecznie chcesz kupić coś lepszego, możesz zacząć od np. graco, które czasem zdarzają się dobnych promocjach.