Dzisiaj mamy do dyspozycji mnóstwo sposobów szukania dealera samochodów ciężarowych. Jednak jedna sprawa to znaleźć dealera, a druga – znaleźć dobrego dealera.
Ogłoszenie reklamowe o sprzedaży samochodów ciężarowych.
Odnaleźć oficjalnego dealera samochodów ciężarowych pomoże solidna prasa branżowa. Dobrym sposobem jest również poszukiwanie w kilkuletnich czasopismach. Jeżeli potrafiły utrzymać się na rynku przez ten okres, to znaczy, że są dość rzetelnymi wydaniami.
Internet
Internet jest efektywnym i szybkim narzędziem szukania informacji. W Internecie można dowiedzieć się nie tylko o lokalizacji dealera, lecz również zapoznać się z jego towarem. Ciężarówki, ciągniki siodłowe lub naczepy można dość łatwo znaleźć w internecie – wprowadzamy odpowiednie hasła do wyszukiwarki i mamy na pierwszych stronach największe firmy z branży. Amerykanie lub Europejczycy już nie rozpatrują poważnie oferty firm, które nie posiadają własnej strony internetowej. Jeżeli potencjalny partner nie posiada takiej strony, mówi to przynajmniej o nienajlepszym stanie finansowym firmy.
Oprócz tego, strona internetowa firmy pozwala na sprawdzenie stanu kompanii, z którą planuje się partnerstwo. Strona każdego dealera powinna zawierać rubrykę z wiadomościami, gdzie publikuje się informacje z aktualnościami o pracy kompanii. Najlepiej jeżeli w tej rubryce również przedstawione są wiadomości od producentów techniki oferowanej przez firmę. Szczególną uwagę tu trzeba zwrócić na częstotliwość aktualizacji takich wiadomości. Jeżeli ostatnia wiadomość jest datowana pół roku temu, taką strona uważa się za „matrwą”, a firma może okazać się niepoważną.
Renoma firmy
Z czego składa się reputacja takiej firmy? Oczywiście zależna jest od dobrej opinii osób, które z nią współpracowały. Bardzo ważne jest by zapoznać się z listą partnerów firmy. Można skontaktować się z kilkoma takimi firmami i spytać się o opinię.
Sprawdzić reputację firmy można również na forum jej strony lub w księdze gości o ile coś takiego posiada. Forum jest miejscem, gdzie użytkownicy swobodnie wypowiadają się o kompanii, a więc na takim forum można znaleźć nie tylko dobre słowa, lecz również negatywne opinie. Więc na takim forum można zobaczyć, jak wielu klientów było zadowolonych lub na odwrót rozczarowanych z pracy dealera.
Profesjonalizm sprzedawców
Konsultant do spraw klienta solidnej firmy powinien być maksymalnie doinformowany na temat oferowanych przez nią usług. Słaba orientacja dotycząca aspektów technicznych świadczy po pierwsze o niewystarczającej wiedzy, a po drugie o słabej wiarygodności firmy.
Jeżeli klient jest przyjęty w firmie jak gość, jeżeli pracują z nim uprzejmi przedstawiciele jest to niemal gwarancją również pozytywnego podejścia w razie jakichkolwiek problemów. Również dobrą oznaką jest, jeżeli sprzedawcy informują o wszystkich szczegółach dotyczących ubezpieczenia, różnych opcjach otrzymania i opłacania kredytów itp.
Na zakończenie warto dodać, że długi czas spędzony za sprawdzaniem dealera zaowocuje dobrym wyborem.
Przeprowadzono korektę treści poradnika w celu poprawienia błędów gramatycznych i literówek. Informujemy, że kolejnego poradnika nie będziemy już poprawiali jeżeli będzie napisany niepoprawnie, ponieważ było tych błędów bardzo dużo…
Przepraszam i dziękuję