Marketing jest bardzo złożonym zagadnieniem. Współcześnie żyjemy w dobie internetu i masowych środków przekazu informacji. Głównym narzędziem w promocji stron w internecie staje się pozycjonowanie stron. Jednakże oprócz tego, że musimy posiadać serwis z wartościową zawartością, to musimy też posiadać wiedzę na temat słów kluczowych. Słowa kluczowe, inaczej frazy kluczowe, są wyrażeniami i sformułowaniami, które internauta wpisuje w pole wyszukiwarki. Na te słowa pozycjonowana jest strona internetowa. Aby dobrze wykorzystać środki przeznaczone na SEO i czas, musimy dobrze wybrać wspomniane frazy. Należy to dobrze i dogłębnie przemyśleć aby pozycja pod daną frazą miała przełożenie na oglądalność witryny. Poniżej znajdziecie kilka porad w formie kroków przy wyborze słów kluczowych dla naszej witryny:
- Zacznijmy od propozycji słów kluczowych od eksperta z dziedziny, najlepiej szefa, lub pracownik firmy, której stronę pozycjonujemy. Tutaj bardzo przydatnym narzędziem marketingowym może być np. burza mózgów. Prosimy pracowników o wypisanie pierwszych pomysłów na słowa jakie przychodzą im do głowy, a które mogą zostać wpisane w wyszukiwarkę w celu znalezienia naszej firmy. W ten sposób otrzymujemy listę nr 1.
- Kolejnym krokiem jest zapytanie laików o ich propozycje. Mogą to być osoby z naszego najbliższego otoczenia, przyjaciele, znajomi, albo dotychczasowi klienci. Mogą to być też propozycje od samego pozycjonera, jeszcze przed użyciem narzędzia Google. To będzie nasza lista 2.
- Następnie, na podstawie propozycji które już mamy, tworzymy kolejne słowa kluczowe w oparciu o narzędzie Googli do propozycji słów kluczowych. Dodatkowo możemy się także dowiedzieć jaka jest konkurencja w obrębie wybranych fraz i jaka jest liczba ich wyszukiwań. Otrzymaliśmy w ten sposób listę nr 3.
- Ten punkt zależy od tego, czy na stronie mamy zainstalowane narzędzie do śledzenia dotychczasowego ruchu na naszej stronie. Jeżeli tak, to warto przeanalizować jakie słowa kluczowe prowadzą najczęściej użytkownika do naszej witryny. W ten sposób możemy stworzyć ewentualną listę numer 4.
- Teraz po przejściu wszystkich kroków, musimy stworzyć ostateczna listę słów kluczowych, a więc tych wybranych, które będą uwzględnione w pozycjonowaniu. Siadamy zatem z pozycjonerem i droga dyskusji i wymiany argumentów tworzymy tą ostateczna listę słów kluczowych.
- Ostatni punkt naszej porady to właściwie uwaga związana z wyborem zakresu geograficznego słów. W Polsce często popełniany jest błąd wyboru fraz zbyt ogólnikowych. Jeżeli firma kieruje swoją ofertę do klientów w jednym, dwóch, czy też trzech województwach lub większych miastach, to nie ma sensu pozycjonowania strony pod frazy ogólnikowe kierowane do całej Polski. W ten sposób unikamy odbierania telefonów z bezsensownymi zapytaniami ofertowymi z drugiego końca Polski. Warto więc zastanowić się nad wyborem fraz regionalnych.
Bardzo fajny poradnik i rzeczowy..