W dobie globalnej sieci, gdzie w każdym domu jest komputer i dostęp do wirtualnego świata taka usługa jak SEO (ang. Search engine optimization) stron www, pozycjonowanie w wyszukiwarkach czy pozycjonowanie stron w google jest w rzeczywistości bardzo modna.
Tak de facto nikt o tym nie mówi bezpośrednio bo żadna z wielkich, szacownych firm/działalności jednoosobowych/przedsiębiorstw nie przyzna się wprost, ze korzysta z usług pozycjonowania stron. Dla mnie jako specjalisty reklamy internetowej jest to zupełnie zrozumiałe.
Przeciętnemu użytkownikowi hasło optymalizację SEO stron internetowych nic nie mówi, komuś odrobinę obytemu w cyber sferze coś tam brzęczy na słowo SEO (ang. Search engine optimization), niemniej jednak w zdecydowanej większości przypadków posiada to wydźwięk negatywny.
Niestety czy stety optymalizacja SEO w google w większości wypadków jest traktowana jak próba oszustwa i przechytrzenia systemów odpowiadających za cały wirtualny świat i kierujących jego porządkiem. Nie mnie rozstrzygać technicznie czy jest to słuszne czy nie– zostawmy to jajogłowym. Dla mnie zaskakujące jest jak śpiesznie zmienia się świat reklamy i jak bardzo trzeba być na czasie.
Jeszcze kilka lat temu wystarczył ładny spot reklamowy puszczony przed wiadomościami z lotnym hasłem stylu „ojciec prać”, a aktualnie już to nie wystarczy, gdyż firma która nie istnieje w sieci Internet – bez swojej strony, bez korzystania z usług pozycjonowania tak naprawdę nie istnieje w świecie rzeczywistym lub jeszcze tylko troszkę po istnieje.