Prowadzenie sklepu sportowego jest pewnym wyzwaniem. Jednak odpowiednio dobierając strategię naszego działania możemy liczyć na niemałe zyski.
Najważniejszym zagadnieniem nad jakim powinniśmy pomyśleć planując otwarcie własnego sklepu czy hurtowni jest przede wszystkim dokładne sprecyzowanie do kogo chcemy skierować swoją ofertę oraz jaki asortyment powinien zagościć w naszym sklepie.
Oto zatem kilka porad, z których warto skorzystać.
Przede wszystkim zastanówmy się dobrze do jakiej grupy odbiorców chcemy skierować naszą ofertę. Inną grupą będzie ta kupująca towar od sklepu sportowego, jeszcze inną od hurtowni sportowej. W obu przypadkach powinniśmy jednak postawić na wysoką jakość obsługi i oferowanych produktów. Jeśli chcemy prowadzić hurtownię sportową nasza oferta winna być szczególnie silni skierowana do szkół, instytucji publicznych, sklepów sportowych i klubów sportowych. Te właśnie podmioty zapewnią nam największe zyski i płynność finansową.
Drugim istotnym elementem jest odpowiedni dobór asortymentu jaki oferować będziemy zarówno klientom indywidualnym jak i instytucjom. Ważne, aby w swojej ofercie zawrzeć jak najwięcej produktów. Powinny w niej znaleźć się zatem między innymi takie pozycje jak: stroje sportowe, puchary i trofea sportowe, akcesoria do uprawiania piłki nożnej i piłki ręcznej, sprzęt do siatkówki tradycyjnej i do siatkówki plażowej, koszykówki, tenisa ziemnego, tenisa stołowego, sprzęt do gimnastyki, do rehabilitacji, lekkoatletyki, sprzęt siłowy, do fitness, akcesoria i sprzęt do badmintona, unihokeja, gry świetlicowe, elektroniczne tablice wyników, sprzęt do sportów walki, sprzęt do pływania, sportów wodnych, turystyki, skatingu, akcesoria do gier i zabaw, drabinki koordynacyjne, stopery, skakanki, kotary i siatki ochronne, kompleksowe wyposażenie sal, gabinetów i szatni szkolnych.
Oto więc dwa najbardziej istotne założenia jakie powinien spełniać nasz sklep sportowy lub hurtownia sportowa – skoncentrować się głównie na klientach w postaci instytucji i szkół oraz posiadać bardzo szeroki wybór asortymentu, co będzie świadczyć o jego wszechstronności i dostosowaniu do potrzeb klienta.