Internet staje się stopniowo najsilniejszym z występujących mediów w porównaniu do radia, telewizji czy prasy, głównie ze względu na fakt, że w internecie istnieje możliwość interakcji w czasie rzeczywistym. Przekaz może być dwustronny. Spowodowało to konieczność dostosowania do nowych warunków wielu działań marketingowych, a także Public Relations.
Internetowy PR, czy też tak zwany E-PR pozwala kształtować wizerunek w internecie. W tym celu, wynajęta agencja PR może utworzyć lub koordynować tworzenie biura prasowego on-line, coraz bardziej popularne stają się również konferencje prasowe on-line, pełniące te same funkcje, jak klasyczne konferencje prasowe, z tą różnicą, że dają możliwość uczestniczenia w konferencji osób znajdujących się w wielu różnych miejscach.
Internetowym public relations może być oczywiście PR produktowy. Za pośrednictwem Internetu może on wykorzystać takie narzędzia jak na przykład konkursy on-line, mające na celu zapoznanie odbiorców z marką. Wśród technik, które może wykorzystać agencja PR, znajdują się na przykład malingi, pisanie na forach dyskusyjnych, komentarze wystawiane w serwisach społecznościowych i wiele innych.
Wykorzystuje się również Net PR Synergy – model wykorzystujący działanie wyszukiwarek internetowych w celu pozycjonowania a następnie wypromowania istniejących w internecie artykułów bądź innych materiałów. Ma to na celu zwiększenie oglądalności tych konkretnych materiałów, aby możliwie jak największa ilość osób zapoznała się z prezentowanymi w nich informacjami.
Ja skorzystałem z pomocy agencji z Wrocławia i i jestem bardzo zadowolony. Mogę polecić let-pr.