Strategia marketingowa – dlaczego warto ją zlecić agencji reklamy?

Jedno ze słynnych powiedzeń Davida Ogilvy mówi, że połowa środków wydanych na reklamę, jest zawsze wyrzucona w błoto, niestety nikt nie wie, która to połowa. Slogan ten – jakkolwiek nośny i popularny, na szczęście zdążył się już zdezaktualizować.  Pracownicy agencji reklamy coraz lepiej wiedzą jak sprawdzać (a dzięki doświadczeniu – także jak zwiększać) skuteczność kampanii i akcji promocyjnych.

Dlaczego zaczyna się od strategii ?

Marketing MIX Przemyślana strategia marketingowa pozwala zredukować koszty oraz zwiększyć skuteczność nie tylko pojedynczej kampanii, ale wszystkich działań reklamowych.

Po raz pierwszy oszczędzamy w momencie określenia grupy docelowej. Jeżeli – na podstawie badań rynku – dowiemy się, kto może kupić nasz produkt , nie będziemy wydawać pieniędzy na reklamę skierowaną do tych, którzy nie mają szans stać się naszymi klientami.

Drugi raz oszczędzamy w momencie opracowania strategii komunikacji i wartości – dzięki doborowi słów i argumentów, które przekonają i “mówią językiem” naszych klientów możemy liczyć na to, że nieudany przekaz reklamowy nie wyczyści nam bezpodstawnie konta i nie zburzy wizerunku.

Ale oszczędzamy też po raz trzeci – jeżeli wszystkie nasze działania reklamowe będą mieć u podstaw ten sam komunikat, to przekaz ulegnie zwielokrotnieniu a efekt poszczególnych akcji promocyjnych się skumuluje i otrzymamy wartość dodaną, a nasza marka na stałe zagości w świadomości naszych klientów.

Dlaczego warto zlecić strategię marketingową ?

Teoretycznie pracownicy firmy powinni najlepiej znać swój produkt i sami przygotować najlepszą strategię. Niestety w praktyce bardzo często okazuje się, że brak im obiektywizmu i przygotowana przez nich strategia marketingowa nie sprawdza się w rzeczywistości.  Bardzo często nie potrafią też spojrzeć na rynek ani w szerszym kontekście, ani “ na świeżo”. Dlatego potrzebny jest ktoś z zewnątrz, kto – być może –  widzi nasz produkt po raz pierwszy.

Drugim, może nawet ważniejszym powodem jest dostępność narzędzi analitycznych i doświadczenie. Agencja reklamy najczęściej zna wszystkie pułapki na które można się natknąć w czasie planowania kampanii, a także wie, które rozwiązanie okazały się skuteczne w przeszłości. A to bardzo często daje nam gwarancję sukcesu.

Nie ma chyba żadnej wielkiej marki, która nie posiadałaby opracowanej strategii. “Wielkiej” znaczy takiej, która potrafi kilkanaście lub kilkadziesiąt lat utrzymać się na rynku. Zdążają się oczywiście niespodziewane sukcesy , łuty szczęścia i dobre produkty, które samoistnie zdobywają popularność. Jednak bez przemyślanej taktyki komunikacji,  bardzo często nagle znikają z rynku. Dlatego warto inwestować w strategię. I dlatego też warto powierzyć ją profesjonalistom.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności