Przedsiębiorstwo, które wchodzi na rynek musi zbudować swój wizerunek. Taki, by klienci nabrali przekonania, że jest to firma godna zaufania, kompetentna w swojej branży. Jej obraz czasem może być subiektywny, zafałszowany przez sugestie znajomych, przez jakieś indywidualne uprzedzenia.
Dlatego dobre teksty reklamowe, emitowane poprzez media skutecznie kształtują w społeczeństwie wyobrażenie o danej firmie. Radio, TV, internet, prasa ma obecnie ogromną rolę w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw. Strategia polityki informacyjnej musi być szczegółowo dopracowana i konsekwentna.
Teksty reklamowe, które trafiają do odbiorców powinny zawierać informacje o ofercie firmy, powinny ich przekonać, że właśnie ta firma jest najlepsza w tym, czym się zajmuje. Jednak aby prezentację można było uznać za dobrą, nie może być przerysowana, aby nie przesłoniła treści, jaką zawierają teksty reklamowe. Może nie wzbudzić wtedy zaufania odbiorców, a ono przecież jest celem samym w sobie, jeśli chodzi o prezentację firmy na rynku.
Jak wobec tego zadziałać, aby wzbudzić zainteresowanie ofertą, przekonać potencjalnego klienta, że ”tylko głupi tego nie kupi” ? Nawet wtedy, gdy twoje teksty reklamowe przykuły jego uwagę na tyle, że wszedł na stronę reklamującą firmę, co zrobić, by pozostał tam na dłużej?
-Kluczem do sukcesu często bywa dobry nagłówek tekstu. Jako wiodący element profesjonalnej reklamy musi wzbudzić zaufanie klienta i zatrzymać jego uwagę. Jak pokazują badania statystyczne, teksty reklamowe z trafnym nagłówkiem to 80% sukcesu!
-Powinien on być ciekawy, intrygujący, wzbudzający zaciekawienie. Dobrze jest użyć zwrotów ze słowami ”jak” lub „nie”. Taki tytuł może być również kontrowersyjny – to przykuwa uwagę.
-Musi „wołać” do odbiorców, przekonując ich o korzyściach z czytania samej nawet oferty.
Nie jest wskazane podawanie w nim ceny. ”Reguła białej Przestrzeni” zaleca, aby nagłówek był krótki, zrozumiały przejrzysty. Długie, pokrętnie sformułowane teksty reklamowe zwykle nie znajdują odbiorców – nudzą po prostu.
– Używać języka potocznego zamiast literackiego. Proste sformułowania lepiej i skuteczniej trafiają do odbiorcy. Teksty reklamowe można zaczynać od „i” albo „a”, one mają przecież stworzyć wrażenie luźnej rozmowy.
-Tekst reklamy powinien być dynamiczny. Dobrze jest użyć zwrotów nakazujących coś odbiorcy, typu ”zamów” „kupuj” itp. Poprzez emocje łatwo trafia się do klienta, więc język reklamy musi być ekspresyjny, poparty wykrzyknikami.
-Można użyć pytań retorycznych, np. ”Jak mógłbyś tego nie kupić?!”
-Tekst samej reklamy powinien być płynny i logiczny. Nawet, jeśli mamy do przekazania bardzo dużo informacji, a podamy to w przystępnej formie –będzie przeczytane do końca.
-Wyróżniamy kolorem najważniejsze informacje, aby nasze teksty reklamowe rzucały się w oczy.
-Ważne jest, by w reklamie zwracać się przez „ty” ponieważ używanie zwrotów typu „pan”, „państwo” buduje barierę między twoją firmą a czytającym.