E-sklep jest jedną z form biznesu internetowego. Pragnąc zarabiać w ten sposób, należy przede wszystkim zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami:
Tematyka
Warto w tym kroku zapoznać się ze statystykami udostępnianymi przez ośrodki badań (także opinii społecznych). Nie wolno „zdać się na instynkt” – tutaj potrzebne są zimne kalkulacje.
Domena
Po wyborze tematyki sklepu internetowego, trzeba troszkę poświęcić czasu pozornie nic nie znaczącemu aspektowi – nazwie naszego sklepu, a tym samym domenie. Nie muszę chyba objaśniać, że stawić trzeba na polską domenę najwyższego poziomu. Dodatkowo nazwę domeny warto przybliżyć do działu, którym zajmuje się nasz sklep. Dla przykładu – sprzedając zabawki, można zarejestrować nazwę typu zabawki-nazwa-firmy.pl.
Można także zainteresować się domeną irracjonalną – nic nie znaczącą, lecz chwytliwą i łatwo wpadającą do głowy.
Oprogramowanie
Szablon autorski czy ogólnodostępny? Wszystko zależy od naszego budżetu oraz wymagań. E-sklep można nawet postawić na WordPress, byle odpowiednio do tego podejść – pamiętaj o usability!
Budżet
Kwestia praktycznie najważniejsza i chyba najmniej miła, więc pozostawiłem ją na koniec. Bez odpowiedniego kapitału można wprawdzie zaopatrzyć się w dość stabilną platformę, jednakże wypłyniecie na rynek będzie niezwykle trudne, o ile nie niemożliwe. Pamiętaj o tym!
Źródła i dodatkowe informacje:
[1] Strona pt. „Własny Sklep Internetowy – blog o e-commerce”
[2] Własne doświadczenia