Jak kamerzysta powinien współpracować z zespołem na weselu?

Często czyta się różne artykuły i opinie fotografów lub kamerzystów na temat zespołów weselnych. Jedni i drudzy często z sobą współpracują na różnych imprezach i jak widać kamerzyści maja wiele do powiedzenia na ten temat. Ja chciałem poruszyć temat od drugiej strony. Mianowicie chciałem opowiedzieć jak zespół muzyczny widzi kamerzystę na weselu z własnego punktu widzenia.

Zespół muzyczny, a kamerzysta na weselu

Jako przedstawiciel zespołu muzycznego grającego na weselach chciałem tu przedstawić w sposób jak najbardziej bezstronny pracę oraz przyzwyczajenia różnych kamerzystów. Bywają „filmowcy”, z którymi współpraca układa się wręcz idealnie jednak są również tacy, którzy próbują wszelkimi sposobami terroryzować zarówno gości weselnych  jak  zespół  weselny i parę młodą. Właśnie na tych problemach chcę dzisiaj skupić się pisząc ten artykuł. Film z wesela jest niewątpliwie piękną pamiątką dla każdej pary młodej. A praca kamerzysty jest ważna, ponieważ to od niego zależy w jaki sposób cała impreza zostanie zarchiwizowana w postaci filmu. Zauważyliśmy jednak, że część kamerzystów w imię „dobrej jakości” filmu potrafi zepsuć nie tylko imprezę, ale również własny materiał filmowy. Niestety nadal częstym przypadkiem jest świecenie gościom w oczy halogenami olbrzymiej mocy. Kamerzysta może i ma wtedy czysty  obrazek na filmie, jednak treść obrazu jest niewiele warta. Goście są sztywni i oślepieni. Zamiast doskonale się bawić pozują albo wprost uciekają z parkietu przed taką inwigilacją. Każdy podczas zabawy pragnie odrobiny intymności. Odpowiedniej atmosfery wymaga również oprawa wizualna imprezy.

Światło jest bardzo istotnym czynnikiem służącym do tworzenia atmosfery i proszę się nie dziwić jeżeli zespół muzyczny inwestuje sporo pieniędzy w taka oprawę to chce ją wykorzystać na weselu. Znacznie trudniej zaprosić gości do zabawy jeżeli maja oni perspektywę tańca w oślepiającym świetle halogenów. To nie jest boisko piłkarskie tylko parkiet taneczny. Zazwyczaj na końcu okazuje się że właśnie kamerzyści używający takiego oświetlenia dają parom młodym najgorsze finalne wersje filmów. Dlaczego tak właśnie jest? Pytałem o to kilku wypróbowanych kamerzystów, z którymi współpracujemy ponieważ sam na tym się nie znam. Za każdym razem odpowiedź była  identyczna. Sprzęt wysokiej jakości potrafi dostosować się praktycznie do każdych warunków. Wiec jeżeli kamera potrzebuje dodatkowego „wspomagania” w postaci halogenów to oznacza że sprzęt jest  klasy amatorskiej i nie nadaje się do nagrywania takich imprez. Sami swoje filmy demo nagrywamy amatorską kamerką wiec wiemy o czym mowa. Taką kamerą film raz wychodzi a raz nie wychodzi.

Podobny problem w niektórych przypadkach zdarza się z dźwiękiem na filmach. Jesteśmy na to szczególnie uczuleni ponieważ spotykamy się z filmami, które są autentyczną antyreklamą zespołu muzycznego. Dźwięk jest przesterowany a całość filmu robi wrażenie, że była montowana całkowicie bez odsłuchu dźwięku. Kamerzysta powinien jednak mieć chociaż blade pojecie o akustyce i wiedzieć gdzie należy stanąć by zarówno obraz jak i dźwięk były odpowiedniej jakości. Spotkaliśmy się niestety z materiałem, gdzie kamerzysta ma tak zniekształcony i przesterowany dźwięk, że do filmu podkłada nagrania studyjne oryginalnych wykonawców. W tym samym czasie nagrywany jest inny film amatorska kamerą przez nas lub kogoś z gości i dźwięk jest zupełnie dobry. Oczywiście nie chcemy generalizować. Osobiście współpracujemy z kamerzystami, których filmy zawsze są wysokiej jakości.

Chciałem poruszyć jeszcze jeden temat. Nie chcemy tutaj w żaden sposób negować zamysłów twórczych realizatorów filmów. Jednak często spotykamy się z faktem, iż kamerzysta zaraz po oczepinach zbiera swój sprzęt i idzie do domu. Radzimy uzgadniać takie sprawy wcześniej, ponieważ zespołu muzyczne bardzo często po oczepinach wprowadzają sporo innowacji w prowadzeniu imprezy weselnej. Właśnie w tym czasie organizują dużo śmiesznych konkursów jak i zmieniają sposób grania na znacznie odważniejszy. Właśnie po północy wesela na prawdę się rozkręcają i bywa tak,  że goście (szczególnie ci młodsi) dopiero wtedy wychodzą na parkiet. Jest wtedy możliwość zarejestrowania wielu unikalnych ujęć, które mogą bardzo wzbogacić film weselny. Bez takich ujęć mamy na filmie wszystkie tradycyjne i statyczne elementy imprezy. Nie mamy jednak zarchiwizowanej tej znacznie dynamiczniejszej części zabawy. Właśnie rzez takie podejście do videorejestracji wszystkie filmy z wesel są  siebie podobne.

Źródła i informacje

Porad udzielał przedstawiciel zespołu muzycznego Adamsband.



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Jak kamerzysta powinien współpracować z zespołem na weselu?”

2 Komentarzy i opinii na forum
  • Zespół na wesele IDOL

    Zgadzamy się w 100 % .

  • Zespół na wesele AdamsBand

    Znamy kilku dobrych kamerzystów. I mamy nadzieję, że przyślą jakieś filmy z wspólnych imprez by je Państwu zaprezentować na naszej stronie internetowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Działy

Tagi

Nowe

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności