Każdy kto prowadzi własną działalność wie, jak istotna jest rola kontrolowania finansów w firmie i skuteczne zarządzanie środkami. Taka strategia działania pozwala na rozwój, gdyż pojawiają się aktywa na promocję oferty, nowe usługi lub produkty, zatrudnienie nowych pracowników itd. Jednak aby dobrze zajmować się firmowymi finansami, należy posiadać odpowiednią wiedzą i doświadczenie z zakresu księgowości, posługiwać się rożnymi specjalnymi programami komputerowymi, na bieżąco śledzić wydarzenia branżowe i zmiany prawne itp. To zajmuje dużo czasu, dlatego większość firm decyduje się na zatrudnienie księgowej. Trzeba jednak pamiętać, że to stały wydatek i odpowiedzialność za kolejnego pracownika. Jak więc dobrze zarządzać firmą, finansami, oszczędzać, inwestować i posiadać pełną, rzetelną księgowość?
Czym różni się zatrudnienie księgowej od korzystania z usług biura rachunkowego? Wieloma aspektami. Jeśli masz małą firmę, zatrudnienie księgowej na etat to duży wydatek, spotęgowany koniecznością wyposażenia jej stanowiska i zakupem programu komputerowego. Aby nieco zaoszczędzić, być może starasz się sam prowadzić księgowość – to jednak wymaga czasu i wiedzy, znajomości wielu aktualnych (zmieniających się!) przepisów prawa. Dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw idealnym rozwiązaniem jest księgowość zewnętrzna, czyli doraźna, cykliczna lub jednorazowa pomoc biura rachunkowego. Takie biuro może zająć się stałą obsługą firmy w zakresie m.in. księgowości, kard i płac, ZUS, doradztwa podatkowego, obsługi wniosków (PFRON, zwrot VAT za materiały budowlane) i inne. Dzięki temu możesz zaoszczędzić środki, gdyż płacisz za konkretne usługi – nie musisz ani tworzyć etatu, ani wyposażać stanowiska.
Księgowość zewnętrzna pozwala rzetelnie prowadzić finanse i rozliczenia firmy a jednocześnie oszczędzać – jeśli posiadasz małą firmę lub dopiero rozwijasz swój biznes, takie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.